آموزش ایمیل مارکتینگ : بازاریابی ایمیلی چیست؟

بدون دیدگاه

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟ اساسا استفاده از ایمیل برای ترفیع محصول و یا خدمت است. اما تعریف بهتری از بازاریابی ایمیلی استفاده از ایمیل جهت توسعه روابط با مشتریان بالقوه است. ایمیل مارکتینگ بخشی از بازاریابی اینترنتی است که متشکل از بازاریابی آنلاین از طریق وب سایت ها، رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها و غیره است. اساسا همانند پست مستقیم است با این تفاوت که به جای ارسال پست از طریق خدمات پستی، پیام ها از طریق ایمیل و به طور الکترونیکی ارسال می شوند.

بسیاری از ایمیل های اسپم که همه ما دریافت می کنیم با این امر سر و کار دارند و این نمونه خوبی از ایمیل مارکتینگ در بدترین حالتش است؛ رگبار ایمیل بدون تفکر. یک نفر یک جایی فهرست ایمیل خریداری می کند و ایمیل را به همراه سطرهای  “… (نام محصول) را تنها برای … ریال (مبلغ) بدست آورید!” برای هر کسی بر روی این فهرست ارسال می کند؛ گاهی اوقات به طور مکرر. تنها کار که این موضوع انجام می دهد این است که همه را آزار داده و موجب بدنامی می شود.

در دیگر سو و در بهترین حالت، بازاریابی ایمیلی به کسب و کارها اجازه می دهد تا مشتریانشان را آگاه نگه دارند و پیام های بازاریابی را برای مشتریانشان سفارشی نمایند.


ایمیل ها می توانند شخصی سازی شوند

گروه های خاص مشتریان می توانند هدف قرار گیرند حتی افراد. ارائه مبادله های ویژه مشتریان برای کالا و/یا خدمت به عنوان مثال برای روز تولد مشتری، یکی از نمونه های شخصی سازی ایمیل است. (یک رستوران ممکن است ایمیلی به مشتریانش در روز تولدشان ارسال کند که ۵۰% تخفیف غذا می­ دهد). ایمیل مارکتینگ به کسب و کار کمک می کند رابطه با مشتری را در گذر زمان توسعه داده و حفظ نماید که به افزایش فروش و افزایش وفاداری مشتری کمک خواهد کرد.

بهترین اقدامات ایمیل مارکتینگ شامل توسعه فهرست ایمیل به جای خریدن فهرست ایمیل، و مشارکت بازاریابی در فهرست ایمیل opt-in به جای opt-out (با استفاده از بازاریابی ایمیلی مبتنی بر اجازه) است.

مزایای ایمیل مارکتینگ

دو مزیت بزرگ ایمیل مارکتینگ قیمت و راحتی است. ایمیل روشی ارزان قیمت برای تبلیغ شرکت و محصولات و یا خدمات آن در مقایسه با بسیاری از انواع دیگر بازاریابی است. همچنین راه­ اندازی و پیگیری کمپین بازاریابی ایمیلی بسیار ساده است، که موجب می­ شود نوع بسیار قابل دسترس بازاریابی برای کسب و کارها کوچک باشد.

خبرنامه ها می توانند به فهرست ایمیلی ارسال گردند که از افرادی تشکیل شده است که به عنوان مثال اطلاعات لازم بر روی وب سایت شما را فراهم نموده اند، و برای این مشتریان بالقوه خبرهای به روز درباره شرکت، رویدادهای پیشرو و یا پیشنهادهای ویژه فراهم می سازد؛ و البته، به آن­ ها یادآوری می کند کسب و کار شما وجود دارد و اینکه احتمالا زمان بازدیدی دیگر است.

ایمیل مارکتینگ همچنان مرتبط است

در عصر افزایش استفاده از رسانه های اجتماعی برای تبلیغات، ایمیل مارکتینگ همچنان دارای قدرت است، بر اساس مطالعات انجام شده توسط HostPapa:

– ۹۴% کاربران اینترنت از ایمیل استفاده می کنند، در حالی که تنها ۶۱% از آن ها از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند؛

– ۷۵% کاربران آنلاین بزرگسال می گویند ایمیل مارکتینگ روش بازاریابی ترجیحی آن ها است؛

– ویژگی opt-in ایمیل امکان بازاریابی با کسب رضایت را می دهد؛

– ایمیل مارکتینگ امکان هدف گیری بر اساس ویژگی های جمعیت شناختی (سن، درآمد و غیره) را می دهد؛

– ایمیل مارکتینگ طیف بسیار وسیع تری از اشکال را در مقایسه با پیام های رسانه های اجتماعی در اختیار دارد؛

– ایمیل قابلیت گزارش دهی و تحلیل بسیار بیشتری ارائه می دهد، همانند نرخ های کلیک، نرخ باز کردن، نرخ پرش، و تبدیل ها.


مزیت بزرگ ایمیل مارکتینگ در مقایسه با رسانه های اجتماعی این است که خریداران بالقوه و مشتریان به احتمال بیشتری ایمیل را می بینند. صرف ارسال چیزی به این معنا نیست که همه افرادی که شما می خواهید پیامتان را خواهند دید. پست شما ممکن است حتی در جریان های مخاطبان هدف شما نشان داده نشود. با این حال، ایمیل در صندوق ورودی تا زمانی که خوانده شود (یا پاک گردد) باقی می ماند.

به طور ایده آل، بازاریابی ایمیلی باید همگام با رسانه های اجتماعی پیش رود. اضافه نمودن دکمه های “اشتراک گذاری” یا “دوست داشتن” رسانه اجتماعی در ایمیل های بازاریابی روشی اضافی در اختیار مشتریان می گذارد تا با برندتان ارتباط برقرار کنند. بازنگری های مثبت از سوی طرفداران رسانه های اجتماعی می تواند در ایمیل ها گنجانده شود، و پست های رسانه های اجتماعی می توانند برای ترغیب طرفداران به ثبت نام در خبرنامه ایمیل شما استفاده شوند.

بازاریابی ایمیلی می تواند درآمد شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد، اگر آن را به درستی انجام دهید. این روشی عالی برای مجبور کردن افراد به بازدید از وب سایت یا وبلاگ شما است. ترافیک بیشتر معمولا به معنا درآمد بیشتر است.

نکات ایمیل مارکتینگ

– فهرست خودتان را بسازید. این امر قبلا ذکر شده است، اما خریدن فهرست های ایمیل صرفا هدر دادن وقت است. تنها کاری که با ارسال ایمیل های ناخواسته انجام خواهید داد حذف نمودن افرادی است که امیدوارید به مشتریان شما تبدیل شوند و ریسک برچسب اسپم خوردن را خواهید داشت.

– به قوانین عمل CAM-SPAM پایبند باشید. این قواعد عبارتند از داشتن سطر موضوع غیر فریبنده، روش غیر ثبت نامی، و نام و آدرستان در انتهای ایمیل.

– فقط آگهی های خرید را ارسال نکنید. از ایمیل ها برای برقراری ارتباط با مشتریان از طریق به اشتراک گذاری تخصص خودو یا دیگران استفاده کنید، به آن ها نکات و بینش هایی بدهید که برایشان ارزشمند است. اطلاعاتی را به اشتراک بگذارید که به آن ها این امکان را می دهد بیشتر درباره شما و شرکتتان، در صورت علاقمند بودن، بدانند.

– با فهرستتان به خوبی رفتار کنید. به خاطر داشته باشید افرادی که از ایمیل برای برقراری ارتباط با آن ها استفاده می کنید به شما برای ایمیل و نامشان اعتماد کرده اند؛ آن ها سزاوار احترام شما هستند. همانطور که شما سزاوار دریافت شانس تبدیل آن ها از مشتری به طرفدار و حتی مبلغ برای برندتان هستید، افرادی که درباره پیام شما صحبت می کنند و آن را به اشتراک می گذارند.

– اگر از خبرنامه استفاده می کنید برنامه زمانی داشته باشید. ارسال ایمیل بر مبنایی روزانه می تواند به ثبت نام کنندگان شما کمک کند تا بدانند از شما چه انتظاری داشته باشند.

 
بدون دیدگاه

ثبت نظر